onsdag 23 mars 2011

Springtime!

Alla bloggar handlar just nu om vårens ankomst. Och det är väl inte så konstigt, som vi har längtat. I månader har vi fått stå ut med mörker, pinande vind, blixthalka, högar av snö och därefter gråslaskiga vägar. På söndag ställer vi om till sommartid och kvällarna blir ljusare. Redan nu hör jag fiskmåsarna skratta i gryningen, sorlet i Västra Hamnen tar en allt högre ton, någon smakar på säsongens första glass och vita gympaskor ljuder mot vinterns grusrester. Det sopas, planteras och vädras. Hundar springer vinterstelheten av sig och barnen leker sig rödrosiga i den tidiga skymningen.

Eller:
Soljä-el, sluta lys in så jag ser allt damm! Måste alla vara i Västra Hamnen så att det är omöjligt för en boende med barnvagn att få en fikaplats? Unge, sparka inte fotboll utanför mitt fönster och sluta skrik! Plocka upp efter din hund! F-n vad jag är blek och jag har inga vårskor!

Ahhh härliga vår!

Bild: www.fotoakuten.se

3 kommentarer:

Bawa sa...

Du är så rolig:D Vårkram!

ellenojag sa...

Kan tänka mig att det är fullt ös i hamnen nu när det är sol, blir säkert en sväng dit för oss med i helgen ;)

Keeya sa...

Hahah så är det verkligen :D Fina bilder föresten. Och du hur lyckades du göra om bloggen sådär? Vill också och har hittat en bakrund som jag för mitt liv inte förstår hur jag skall få dit. Blonda jag ;) Kramar från oss