måndag 21 mars 2011

Vad äter ni till lunch?

Dagens lunch idag blev två av svärmors hembakade kanelbullar och en kopp kaffe. Jättenyttigt - not! Hatar när det blir så. Visst, ibland är jag förutseende och kokar två ägg eller gör en sallad så att jag kan äta samtidigt med Isabelle. Ni kanske har perfekta små lunchportioner i er kyl som bara är att värma i mikron? När jag har det så är jag överlycklig. Ofta ska vi dessutom iväg efter lunch och då blir det en macka som hastigast. Jag kan det mesta om vad man "får" stoppa i sig och inte. Så det är inte det som är problemet.

Har ni några tips på bra, nyttig och snabblagad lunch?


P.S Det blev ingen choklad igår :-)

9 kommentarer:

Stina sa...

Gud va gott med bullar. Ha en bra dag. Kramar

Trassel sa...

Nej, tyvärr! Jag har samma problem. Oftast blir det ingen lunch för mig. Om det blir det så blir det kanske en macka, en rå morot eller något liknande. Om jag revolutionerar lunchrutinerna lovar jag att hojta till och hoppas du gör detsamma!

PS. Bloggen blir fin, headern är jättesnygg!

Linda Kapusta sa...

Jag slarvar en hel del med just lunchen, inte lätt att få till nåt bra Men favoriten just nu:
- machésallad
- matvete
- avocado
- småtomater
- paprika
Blanda och ät tillsammans med en bit rökt lax eller makrill som du köper färdig i affären. Supergod och ganska nyttig lunch. Matveten kan man koka lite mer av så man har den färdig i kylen så kan man bara slänga ihop lite olika sallader av vad man har hemma.

curlingmamman sa...

Omelett,snabbt,gott,lätt och nyttigt!kramis och ha en härlig tisdag

Keeya sa...

Samma problem här. Blir oftast en sallad ute eller så riskakor hemma. Men jag försöker ha matlådor i frysen och i söndags lagade jag två plåtar med lassagne just för att ha ngt att käka. Fint det ser ut på bloggen gumman. Massa kramar från oss!

Att vara någons fru sa...

Nu för tiden äter jag bara pasta (eftersom det är det enda jag håller mig mätt på riktigt länge)

Caroline sa...

Oh, tack för alla tips!

Maximus sa...

Oj vad jag känner igen det där!! helst de dagar då jag är hemma med Aron men även på jobbet faktiskt. Jag kommer på för sent att jag är hungrig och så blir det typ burger king eller nåt. Men nu har jag börjat ha kokta ägg i kylen jämt, bra bröd, keso, avocado och så köper jag smoothie.

ksenia sa...

Hej gumman!! Finfin blogg du har :)

Vi bakar eget bröd här hemma på bl.a durumvetemjöl, morötter och linfröolja så den e supernyttig, go och lätt att göra då man inte ens behöver någon jäst... Man kan göra en hel bakplåt åt gången och då har man alltid nått att äta som lunch eller mellanmål! Tar 10 min att blanda ihop, sen ca 30 min i ugnen å så har man nyttigt bröd som man även kan portionera och frysa in. Bara på med lite valfri pålägg, eller gott som den är, till fil eller smoothie, keso, ja möjligheterna är oändliga :)

Kram på dig stumpan <3