måndag 7 mars 2011

Bad hairday

Ja, jag har en dålig hårdag alltid känns det som. Ända sedan min frisör totalförstörde mitt hår genom att först göra det rödbrunt. Sen var hon tvungen att göra om det och bleka slingor mm igen! Tror ni mitt tunna, torra hår mår bra av detta? Nej! Hur som...det blev ju lite bättre efter andra omgången men mycket av den varmrödbruna färgen sitter kvar. Och syns extra mycket nu eftersom jag börjar få utväxt, dvs mörkare blond i botten. Inte snyggt. Så nu funderar jag på om jag själv bara ska färga hela håret så nära min normala färg som möjligt och sen låta det vara ett tag. Har inte lust att betala 1500 spänn igen men samtidigt är jag ovan vid att själv göra vid håret själv. Någon som har tips?


Vill tillbaka till detta men vägen dit är lång.....utan att håret trillar av!


Mörkblond från Loréal


5 kommentarer:

Trassel sa...

Detta jäkla hår alltså, jag har inte hittat någon bra frisör sedan jag bytte stad så jag färgar håret hemma själv. Men en mörkbrun nyans är ju faktiskt ett ganska säkert kort när det gäller hemmafärgning. Om du har ett skadat hår som dessutom är uppblekt så tänk på att det kommer suga åt sig sjukt mycket färg, vilket gör att det kan bli en helt annan nyans än den du räknat med, ta alltså inte en färg som är för mörk. En mörkblond toning kan typ bli brun istället. Oj vilken lång kommentar, men tänkte bara lämna ett litet tips:)Lycka till!

Linda Kapusta sa...

Färga själv? Det var några år sedan men jag har fått både rosa och mörkgrönt hår av misstag. Inget jag ger mig på igen. Ett mer säkert kort är en snygg mössa :-)

Anonym sa...

Börja med mildtoning utan amoniak. Vissa av toningarna försvinner efter 6 tvättar.Välj en färg som ligger väldigt nära den du har idag.
Kram L

Bawa sa...

Jag vet, vi är lite knasiga vi två, vårt mål brukar oftast vara att byta miljö och sen ställer vi inte riktigt om efter kulturen...i det här fallet gillar inte Johannes skaldjur, tapas är inte tillräckligt mättande och sangria innehåller citron som jag inte tål. Se vilka fina bortförklaringar jag kom med:D nej imorrn ska vi satsa allt och försöka njuta på spanskt vis! tack för kicken och lycka till med håret:)

Anonym sa...

Jag hade inte vågat trixa själv när det blivit färgat "hårt" nyligen. Jag tycker du ska investera i ditt hår! :-)

Kram